Thursday, April 9, 2009

Apalah dosa ku...hanya satu permintaan ku

Kali ini bukan fakta yang bakal aku letakkan di ruangan blogku ini...
mungkin hanya satu luahan kata sesalan yang terdapat dalam diriku ini..
aku seakan-akan di anak tirikan..
aku selalu merasa demikian dalam hidupku...
adakan sebab aku orang asing?
adakah aku ini berlainan dengan orang yang berdekatan dengan ku...?
aku risau...bimbang..bingung apa yang bakal terjadi pada diriku ini...
tidak kah aku mencium bau syurga gara-gara perbuatan ku ini...
aku sedikit merasa kesal..
adakah di sebabkan seorang yang amat rapat dengan ku membuatkan diriku disisih??
tidak memahamikah mereka akan diriku ini..
kemahuan ku ini...
hanya sedikit sahaja ku pinta...
aku sedar dahulu aku sering sahaja menconteng arang ke muka mereka...
aku sedar aku banyak berdosa kepada mereka...
aku sedar aku banyak berhutang budi dengan mereka...
aku sedar aku ni seorang yang tak mengenang budi dan amat jahil sekali
apatah lagi seorang yang amat degil, keras kepala dan boleh dikatakan menderhaka...
aku takut akan azab neraka yang amat teruk balasannya buat seseorang yang berdosa, bersalah...
ku sedar siapalah aku ini...
yang aku pinta adalah pengertian dari mu...

No comments: